شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش

بزرگ ترین شرکت فعال در حوزه پایش وضعیت

شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش

بزرگ ترین شرکت فعال در حوزه پایش وضعیت

شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش
شرکت مهندسی نوآوران پایش
بزرگترین شرکت در زمینه خرید و فروش تجهیزات اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات ، تجهیزات بازرسی فنی ، ساخت تجهیزات صنعتی بر اساس نمونه یا نقشه های موجود و نصب و راه اندازی آن ها ، مشاوره فنی در زمینه آنالیز ارتعاشات و تست های مخرب و ارائه دهنده خدمات تخصصی بر اساس استاندارد های روز دنیا در زمینه پایش وضعیت ، بالانس دینامیکی و بازرسی فنی می باشد.
اطلاعات تماس
02137817000
09120714820


شرکت مهندسی نوآوران پایش بزرگترین شرکت در زمینه خرید و فروش تجهیزات اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات ، تجهیزات بازرسی فنی

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱ ب.ظ

تفاوت های بالانس پرتابل و کارگاهی

تفاوت های بالانس پرتابل و کارگاهی

در روش بالانس پرتابل با کمک تجهیزات بالانسر فرآیند رفع عیب نابالانسی در محل و در چند گام انجام می شود. در مرحله اول ارتعاشات سیستم نابالانس پایش می‌شود سپس با افزودن جرم نابالانسی پایش عدم تعادل ادامه می‌یابد و با افزودن جرمدر این فرآیند بالانس مطابق با استاندارد ISO 1940 مطابق با عدد مشخصه ep انجام می‌پذیرد. مطابق با این استاندارد پارامتر مشخصه به صورت زیر تعریف می شود.

1

معلومات رابطه قطر روتور و جرم تجهیز نابالانس است. همچنین با استفاده از دور دستگاه و اهمیت فرآیند بالانس گریدی انتخاب می شود تا  عدد ep وارد فرمول می شوند و جرم مجاز باقی مانده نابالانسی برای فرآیند مشخص می شود که این اثر در شکل زیر نمایان است.

برای یافتن گرید مناسب دستگاه نیز مجدداً باید به استاندارد گفته شده رجوع کرد. مطابق با این مرجع دستگاه‌های مختلف در گریدهای مختلف دسته بندی شده اند که متناظر با اهمیت بالانس در تجهیزات گرید مناسب برای هر تجهیز به طور کامل معرفی شده است.

تفاوت پرتابل و کارگاهی

در شماتیک بالا تنها 4 گرید نمایش داده شده است، حال آنکه در استاندارد مذکور طیف وسیع تری از گریدها نمایش داده شده است. در ارتباط با بالانس پرتابل طیف وسیعی از دستگاه‌های ارتعاش‌سنج فعال می‌باشند.

در بحث بالانس کارگاهی فرآیند متفاوت خواهد بود؛ چرا که در مجموعه های بزرگتر برای تسریع در روند رفع عیوب از ماشین‌آلات بالانس استفاده می‌شود. این مجموعه‌ها شامل استراکچر و درایوری است که می تواند به عنوان محرک سبب چرخش تجهیز شود و انجام فرآیند بالانس توسط ماشین بالانس گام به گام صورت پذیرد. دستگاه های بالانس به صورت یاتاقان سخت و نرم وجود دارد(تفاوت بین این دو دسته در سیستم  تعلیق آن هاست).در ماشین‌های یاتاقان سخت، بالانس در فرکانس پایین‌تر از فرکانس تشدید ماشین صورت می‌پذیرد. در ماشین‌های یاتاقان نرم، بالانس در فرکانس بالاتر از فرکانس تشدید ماشین صورت می‌پذیرد. هر دو نوع از ماشین ها دارای مزیت های مختلف و معایبی هستند.

 ماشین های یاتاقان سخت در بازه های جرمی بالاتری استفاده می‌شوند. لازم به ذکر است که در این ماشین ها از سنسورهای اندازی‌گیری نیرو استفاده می شود و تنها نیاز به یک بار کالیبراسیون در حین کارکرد دارند.

در دستگاه‌های یاتاقان نرم وزن روتور نصب شده برای بالانس روی رفتار آن تاثیر می گذارد بنابراین در این نوع یاتاقان‌ها نیاز به کالیبراسیون جداگانه برای هر روتور احساس می‌شود. این ماشین ها دارای حساسیت بیشتر می باشند و بالانس دقیق‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. سنسور ارتعاشی برای اندازه گیری روی یاتاقان ها نصب می‌شود برای ماشین های یاتاقان نرم از سنسور سرعت استفاده می‌شود. در این نوع سنسور نسبت به سرعت روتور ولتاژ معینی تولید می شود. از شتاب‌سنج نیز می‌توان برای اندازه‌گیری ارتعاشات استفاده کرد.

فتوسل، سنسوری می باشد که برای اندازه گیری سرعت دورانی روتور از آن استفاده می شود. با نصب یک قطعه یا نوار شفاف رو ی روتور می توان زمانی را که این نوار دو بار متوالی از روبروی فتوسل عبور می کند را اندازه زد و سرعت روتور را اندازه گیری کرد. البته لازم به ذکر است که حتما باید طول نوار به حدی باشد که سنسور توان تشخیص آن را داشته باشد.

کالیبراسیون با استفاده از اضافه کردن وزنه آزمایشی در زاویه ای معلوم و اندازه گیری بردار های ارتعاشاتی انجام می شود. در واقع در عمل کالیبراسیون بردار اندازه گیری شده متاثر از اثر وزنه آزمایشی و نابالانسی موجود در روتور می باشد که با بدست آوردن بردارهای مربوط به نابالانسی یعنی اندازه گیری ارتعاشات بدون نصب وزنه آزمایشی می توان وزنه های اصلاحی را محاسبه کرد.

شایان ذکر است که تجهیزات روز دنیا نظیر Digivibe Mxتوانایی انجام بالانس در محل و به صورت کارگاهی را به طور همزمان دارا می‌باشند که سبب می‌شود مجموعه در انجام فرآیند بالانس تماماً خودکفا باشد. در ایران دستگاه Digivibe Mx تنها به عنوان یکی از محصولات کمپانی erbessd  توسط شرکت نوآوران پایش به عنوان نمایندگی انحصاری آن ها عرضه می شود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات راجع به سایر  دستگاه های بالانس کارگاهی و پرتابل و سایر محصولات این شرکت از وب سایت ما به آدرس www.noavaranpayesh.com بازدید فرمایید.

درصورت تمایل می توانید با کارشناسان ما در ساعات اداری نیز در ارتباط باشید تا اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار دهند.

شماره های تماس

021-66944008-9      -      09120714820

آدرس : پایین تر از میدان توحید، خیابان فرصت شیرازی، پلاک 87، طبقه3 واحد،5

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۴
نوآوران پایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی