شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش

بزرگ ترین شرکت فعال در حوزه پایش وضعیت

شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش

بزرگ ترین شرکت فعال در حوزه پایش وضعیت

شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش
شرکت مهندسی نوآوران پایش
بزرگترین شرکت در زمینه خرید و فروش تجهیزات اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات ، تجهیزات بازرسی فنی ، ساخت تجهیزات صنعتی بر اساس نمونه یا نقشه های موجود و نصب و راه اندازی آن ها ، مشاوره فنی در زمینه آنالیز ارتعاشات و تست های مخرب و ارائه دهنده خدمات تخصصی بر اساس استاندارد های روز دنیا در زمینه پایش وضعیت ، بالانس دینامیکی و بازرسی فنی می باشد.
اطلاعات تماس
02137817000
09120714820


شرکت مهندسی نوآوران پایش بزرگترین شرکت در زمینه خرید و فروش تجهیزات اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات ، تجهیزات بازرسی فنی

دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۰، ۰۳:۳۶ ب.ظ

دستگاه التراسونیک ue15000

التراسونیک ue15000

دستگاه های التراسونیک(ue15000) امروزه در صنایع زیادی مورد استفاده قرار می گیرند ؛ چرا که شخص با خرید این تجهیز قادر است بسیاری از نیاز های تعمیراتی خود را تنها با یک دستگاه بر طرف کند.

عیوبی همچون یافتن نشتی در خطوط گاز، مبدل های حرارتی،کندانسور ها،محفظه ها وبررسی عیوب بیرینگ های غلتشی، گیربکس ها، کاویتاسیون و مواردی از این قبیل در حال حاظر تنها با دستگاه های التراسونیک امکانپذیر خواهد بود. دستگاه UE15000 پیشرفته ترین دستگاه در این رده می باشد که براحتی می تواند نیاز های شما را در این زمینه رفع نماید.

 

در ادامه با ارائه توضیحاتی در رابطه با اهمیت عملیات تعمیرات و نگهداری و شرح جزئیات آن به عیب یابی التراسونیک خواهیم رسید و در نهایت مقایسه ای در رابطه با مدل های مختلف دستگاه التراسونیک شرکت  UESYSTEMS  خواهیم داشت .

شما با مشاهده جدول تهیه شده در انتهای مقاله  می توانید مقایسه دقیق بین مدل های مختلف دستگاه التراسونیک داشته باشید و ابزاری  متناسب با نیاز های صنعت خود را انتخاب نمایید .

تقسیم بندی عملیات تعمیر و نگهداری:

مطابق با مطالعات ویکتور وک اجرای عملیات تعمیر و نگهداری را به سه دسته بندی اساسی تقسیم می‌شود:

  • کار تا شکست
  • تعمیرات پیشگیرانه
  • تعمیرات پیشگویانه

همان طور که از عنوان کار تا شکست بر می‌آید، تعمیرات در این روش فقط زمانی آغاز می‌شود که ماشین از کار بیفتد. اکثر تعمیرات کنونی در کارخانه ها با این روش انجام می‌شوند.اقتضای استفاده از این روش به حجم کار و تعداد نفرات شاغل در قسمت تعمیر و نگهداری بستگی دارد. اگر بر حسب کیلووات ساعت و اسب بخار قضاوت کنیم این روش گران ترین است زیرا حجم زیادی کار اضافی دارد،قطعات یدکی موجود را کاهش می دهد و باعث زیان آورترین روش های تولید می‌شود.

جدول زیر نتایج مطالعه انجام شده روی صنایع مختلف می باشد. در قسمت های آتی به تفضیل به تعمیرات پیشگیرانه و پیشگویانه پرداخته می‌شود. روشن است که با پیش رفتن به سمت یک برنامه پایش وضعیت مناسب یک معدن طلای پنهان در پس انداز کردن هزینه ها وجود دارد. این پس اندازها در بیشتر جلو افتادن از نظر زمانی،دیگر تعویض نکردن قطعاتی که نیاز به تعویض ندارند و نگهداری و تعمیرات فوری کمتر به وجود می‌آیند.

 

هزینه های نگهداری و تعمیرات بر حسب دلار بر اسب بخار در سال

کار تا شکست

17-18 دلار

پیشگیرانه(PM)

11-13 دلار

پیشگویانه(CBM)

7-8 دلار

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت تعمیر و نگهداری کار تا شکست در جاهایی که هزینه تعویض و نتایج مضر آن کوچک باشد مناسب است. با حرکت از  مدیریت کار تا شکست تا مدیریت پیشگویانه 10 دلار به ازای هر اسب بخار در حال سیو می باشد.

اما بحث اساسی مربوط به هزینه های تعمیراتی نخواهدبود. بحث اصلی متناظر با توقف تولید کارخانه و مجموعه می باشد که به مراتب بسیار پر هزینه تر خواهدبود.

تعمیرات پیشگیرانه با رویکرد کاهش هزینه های تعمیرات و کاهش زمان توقف تولید گسترش یافته است.در این متد تعمیراتی، بازدیدهای دوره‌ای و بازه زمانی تعمیرات اساسی برنامه ریزی می‌شوند. مطابق با این روش در موعد مقرر تجهیزات سایت رصد خواهندشد و اگر عیب احتمالی وجود داشته باشند رفع عیب صورت می پذیرد. این روش از دیرباز در اقصا نقاط دنیا رواج داشته است و از مزایای آن نسبت به روش قبلی می توان به کاهش تعداد خرابی های ناگهانی اشاره کرد. اما در عین حال این روش معایبی نیز خواهد داشت. مطابق با این روش بررسی روی تجهیزاتی انجام خواهد پذیرفت که یحتمل دچار خرابی نشده اند. از طرفی لزوما خرابی های اساسی در مواقع مقرر تعیین شده خود را نشان نمی دهند و این امکان باز هم وجود خواهد داشت که مجموعه با خرابی های ناگهانی مواجه شود. با موارد گفته شده هزینه های تعمیرات و نفرساعت درگیر نیز افزوده خواهدشد.اما در مجموع روش گفته شده به طور قابل توجهی سبب صرفه جویی مالی خواهد شد.

تعمیرات پیشگویانه نیز با رویکرد رفع نواقص متد های قبلی گسترش یافته است. منطق این روش تعمیراتی مبتنی بر بهینه کردن هزینه های سیستم می باشد. متناظر با این روش مجموعه با تهیه تجهیزات پایش وضعیت و آموزش نفرات در هر لحظه به شناسایی عیوب سیستم می پردازد. مطابق با اصل پیشگیری بهتر از درمان  می توان قبل از رشد خرابی آنرا شناسایی کرد و سپس با تحلیل جامع رفع عیب را به  زمانی مناسب موکول کرد. با بهینه کردن این روند می توان حداقل خرابی،حداقل توقف زمان تولید و بهینه کردن تولید را ایفا نمود.

برای ایفای برنامه تعمیرات پیشگیرانه نیاز به خرید  تجهیزات استاندارد وجود دارد. پنج دسته اساسی تجهیزات پایش وضعیت مطابق زیر هستند:

تجهیزات آنالیز ارتعاشات

تجهیزات آنالیز صوت

تجهیزات آنالیز دما

تجهیزات آنالیز جریان موتورهای الکتریکی

تجهیزات آنالیز روغن

متعاقبا خریداری تجهیزات گفته شده دارای هزینه هستند اما قابل تامل است که در مدت زمانی کم تر از 6 ماه هزینه های گفته شده تماما به مجموعه بر می گردند.

 

آلتراسونیک چیست؟

کلمه آلتراسونیک Ultrasonic به معنای مافوق صوت است. محدوده فرکانس شنوایی انسان 20 هرتز تا 20 هزار هرتز است. محدوده فرکانسی امواج مافوق صوت 40 کیلو هرتز تا چندین مگا هرتز می‌باشد. امواج مافوق، کاربردهای فراوانی از جمله در لیزر، تخلیه الکتریکی برای بهبود خواص سطحی و افزایش نرخ باربرداری، سنجش فاصله، عمق مخزن، شستشوی دقیق ظروف آزمایشگاهی، تعیین فشار خون بیمار، همگن کردن مواد مذاب، جوشکاری مواد غیر هم جنس، ریخته گری، تراشکاری، فرزکاری، سوراخکاری و غیره دارد.

حسگرهای آلتراسونیک

برای استفاده از امواج فرا صوت از حسگرهایی استفاده می‌شود که این حسگرها بر اساس محدوده فرکانسی خود به دو دسته صنعتی و غیر صنعتی تقسیم بندی می‌شوند. حسگرهای فرا صوت غیر صنعتی در محدوده فرکانسی 40 کیلو هرتز و حسگرهای صنعتی در حد مگا هرتز هستند. حسگرهای آلتراسونیک معمولا دارای یک فرستنده و یک گیرنده آلتراسونیک هستند. امواج فرستاده شده از حسگر پس از برخورد با یک مانع به حسگر بر می‌گردند و توسط گیرنده حسگر دریافت می‌شوند. از این طریق و با در نظر گرفتن زمان بازگشت موج و کیفیت امواج بازتابی می‌توان به اطلاعاتی راجع به عمق، نوع و سرعت مانع به دست آورد. حسگرهای فرا صوت مزیت‌های فراوانی دارند مانند نویز پذیری کم، استفاده در شرایط نوری مختلف ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاربردهای التراسونیک به دو دسته کلی تقسیم می‌شود:

۱. استفاده از امواج فراصوت برای تاثیرگذاری یا ایجاد تغییرات

۲. استفاده از امواج فراصوت و بازتاب آن برای شناسایی

در جدول زیر تعدادی از دستگاه های حوزه آلتراسونیک و ویژگی آن ها قابل مشاهده می باشد

مطابق با جدول بالا دستگاه U 15000 با دارا بودن دماسنج و نمایش طیف فرکانسی علاوه بر آنالیزهای حوزه آلتراسونیک می تواند مرجعی بسیار قابل قبول برای پایش وضعیت سیستم باشد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۸
نوآوران پایش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی