شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش

بزرگ ترین شرکت فعال در حوزه پایش وضعیت

شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش

بزرگ ترین شرکت فعال در حوزه پایش وضعیت

شرکت مهندسی ارتعاشات نوآوران پایش
شرکت مهندسی نوآوران پایش
بزرگترین شرکت در زمینه خرید و فروش تجهیزات اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات ، تجهیزات بازرسی فنی ، ساخت تجهیزات صنعتی بر اساس نمونه یا نقشه های موجود و نصب و راه اندازی آن ها ، مشاوره فنی در زمینه آنالیز ارتعاشات و تست های مخرب و ارائه دهنده خدمات تخصصی بر اساس استاندارد های روز دنیا در زمینه پایش وضعیت ، بالانس دینامیکی و بازرسی فنی می باشد.
اطلاعات تماس
02137817000
09120714820


شرکت مهندسی نوآوران پایش بزرگترین شرکت در زمینه خرید و فروش تجهیزات اندازه گیری و آنالیز ارتعاشات ، تجهیزات بازرسی فنی

يكشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵ ب.ظ

دوربین حرارتی

دوربین حرارتی چیست ؟

 

سؤالی است که ممکن است ذهن افرادی که قصد استفاده از آن را در میان تجهیزات مورد نیاز خود را دارند به خود مشغول کرده باشد . به این منظور در این مقاله سعی خواهیم کرد تا با معرفی این دستگاه و کاربرد های آن بتوانیم تا حدودی به سؤالات و ابهامات شما در این زمینه پاسخ دهیم . دوربین ترموویژن یا حرارتی در واقع ابزاری است که به منظور تشخیص عیوب در فرآیند نگهداری و تعمیرات ، مبتنی بر پایش وضعیت استفاده می شود . در واقع هرگونه خرابی یا نقصی که در وسایل ، خود را با اختلاف دما نسبت به نقاط اطراف نشان می دهد با آن ها قابل شناسایی و ردیابی است چرا که دوربین های حرارتی از تشعشعات منتشر شده از دستگاه ها برای تصویر برداری گرمایی استفاده می کنند.

نحوه عملکرد دوربین ترموویژن یا حرارتی

اگر کمی به ساختار این دوربین ها دقت کنیم خواهیم دید که آن ها به صورت مستقیم دما را اندازه گیری نمی کنند. این نوع از دوربین ها با دریافت امواج مادون قرمز ساطع شده از جسم و مطابق با پیکربندی هایی نظیر دمای محیط ، فاصله دستگاه تا هدف و که کاربر روی دستگاه از قبل اعمال کرده است ، اندازه گیری های لازمه را صورت داده و نتیجه را در قالب دما برای شما نشان می دهند .

تصورات اشتباه در مورد دوربین حرارتی چیست ؟

از جمله تصورات اشتباهی که در مورد آن ها در میان برخی از افراد رایج است می توان به توانایی آن ها در دیدن درون اجسام اشاره کرد . در اینجا باید گفت که این تصور کاملاً اشتباه است ، چرا که این موضوع هیچ چگونه پایه و اساس علمی ندارد . با کمی مطالعه در این زمینه به راحتی متوجه خواهیم شد که امواج مادون قرمزی که از آن ها برای اندازه گیری دما در دوربین ها استفاده می شود ، سطح انرژی پایین تری نسبت به امواج مرئی دارند . این ضعف در سطح انرژی باعث می شود تا آن ها نتوانند حتی مثل نور از درون شیشه و هیچ جسم صلبی عبور کنند . در این بین تنها تعداد اندکی از مواد چون ژرمانیوم هستند که می توانند آن ها را از خود عبور دهند . اگر قصد دیدن درون یکی از تجهیزات خود با دوربین ترموویژن را دارید ( برای مثال یک تابلو برق و مواردی این چنینی) می توانید از پنجره های مادون قرمز که از فلز ژرمانیوم ساخته می شوند استفاده کنید و با قرار دادن آن ها روی  تجهیز مورد نظر این کار را به‌راحتی انجام دهید .

 

 دوربین حرارتیhttp://noavaranpayesh.com/

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی